Microsoft macht das, was Sony vehement verweigert.

Microsoft baut wohl weiter die Unterstützung für Plattform-übergreifendes Spielen aus, was man bereits bei einigen Diensten unterstützt. Zwar an einen Xbox Live-Account gebunden, wird etwa für das hauseigene Minecraft das Spielen auch unter Android oder auf der Nintendo Switch unterstützt. Zur Game Developers Conference soll das Unternehmen die Erweiterung dieses Services ankündigen – das zumindest geht aus der veröffentlichten Sitzung für Xbox Live hervor:


Xbox Live is one of the largest, most engaged gaming communities on the planet with decades of experience providing managed game services to developers that save you time and unlock all of the social and engagement features that players love.

Now Xbox Live is about to get MUCH bigger. Xbox Live is expanding from 400M gaming devices and a reach to over 68M active players to over 2B devices with the release of our new cross-platform XDK.

Get a first look at the SDK to enable game developers to connect players between iOS, Android, and Switch in addition to Xbox and any game in the Microsoft Store on Windows PCs.

Takeaway
– Xbox Live players are highly engaged and active on Xbox and PC, but now they can take their gaming achievement history, their friends list, their clubs, and more with them to almost every screen.
– This will break down barriers for developers that want their communities to mingle more freely across platforms. Combined with PlayFab gaming services, this means less work for game developers and more time to focus on making games fun.

Intended Audience
– Game services engineers looking to save time & expand their customer base by letting Microsoft managed game services handle social, communication, and multiplayer interactions across billions of screens.
– Game producers looking to plan a multi-platform strategy that brings the most active, engaged players into a community where they can watch, buy, play, pause, and continue their games from one device to the next on top of the most reliable social and multiplayer network in the world.

Damit würde man seine Achievements und Freunde mit auf beliebige Plattformen nehmen und könnte, sofern die Entwickler es unterstützen auch mit PC- oder Xbox-Spielern zusammen zocken, selbst wenn man gerade an der Swtich oder dem Smartphone sitzt.

Wer weiß, vielleicht ist das ja auch endlich ein Anstoß für Sony, vom hohen Roß herunter zu kommen und ebenfalls auf den Zug des Cross-Platform-Gameplays auf zu springen. Für die Spieler wäre es auf jeden Fall erfreulich.


via windowscentral

Von Michael

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